Alldeles nyligen drog Robbin Ingvarsson igång något vi kallar för The creative wave experiment. I stora drag går det ut på att ett gäng kreativa människor, på olika platser i Sverige, med olika roller och kunskaper, tillsammans skapar ett fantastiskt tävlingsbidrag till reklamtävlingen D&AD.
Det roliga - och svåra - är att all kommunikation och kollaboration sker i Google wave.
Häng med här och på Robbins blogg Iamchampagne för sporadiska uppdateringar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Skrev även jag ett inlägg om vågens framfart så långt. Inser att det är svårt att förklara fascinationen. Tog en print screen men mitt AD öga såg snart att det knappast fångade spänningen.
SvaraRaderaFörklara detta för dina Markusvänner så vi kan få in dig i vår tsunami även under arbetstimmar.
(Jag har problem med ditt kommentatorsfält, piltangenterna fuckar sig)
I dag har jag wavefliken ständigt öppen.
SvaraRadera