måndag 1 mars 2010

Kontrollbehov och synliga ådror. I pannan.

Har på grund av annans semesterfrånvaro tilldelats ytterligare en titel. Gustav Johansson, copywriter/planner/projektledare. Om än tillfälligt.

Under en hel vecka – med start denna nådens måndag – skall jag inte bara klämma ut idéer, tårdrypande texter och smarta/relevanta/pretentiösa insikter. Nej, nu skall jag hantera kunder, skicka tusentals mejl, boka inspelningsstudio och flyga till månen. Ungefär.

Magsår, alltså. Efter en dag.

Okej, kanske inte riktigt. Men hög puls, ångest och ett löjligt växande kontrollbehov.

Helt ärligt vet jag inte riktigt vart jag vill komma med mitt raljerande. Kanske vill jag bara uttrycka min respekt för de som dagligen, året runt, titulerar sig projektledare. De som ständigt lever med pulserande, högst synliga, ådror i pannan. De som bär på ett konstant kontrollbehov och inte kan leva utan Excel.

Jag kan, verkligen, leva utan Excel. Speciellt efter den här veckan. Om den nu vill ta slut. Monday, is it?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar