måndag 14 december 2009

Lär känna mig. På Facebook.

Kanske har ni inte ännu fått riktigt kläm på vem jag är? Det tänkte jag göra någonting åt. Genom att posta mina fem senaste statusuppdateringar från Facebook. Som ett utsnitt ur samtiden. En microdokumentation av mig, mina tankar och min personlighet. Hoppas ni gillar det.

Måndag: Jag mår inte så bra.

Söndag: Det sista var alltså en lögn. Eller?

Söndag: Update: Jag roar mig med att dela upp snorkråkor i små, små delar. Och placera dem, jämnt fördelat, i Tomas hår.

Söndag: Hej. Eftersom ingen gillar långa texter, tänkte jag skriva en. Jag sitter på bussen hem från terminsavslutningen på Berghs. Jag är full. Och det är söndag. Tomas Nilsson sitter i sätet framför. Han är inte full. Men snarkar. Av olika anledningar vill och kan jag inte sova. Därför försöker jag slå någon sorts rekord i att snusa. Det hjälper inte mot fyllan. Men det håller mig vaken. Alert. Och något illamående. För att skärpa mina sinnen övar jag på mörkerseende genom fönstret. Det går så där. Nu funderar jag på att kopiera hela texten och göra ett blogginlägg av det. Det skulle bli intressant. För min egen del främst. För din del känns det förmodligen som det kan kvitta.

Fredag: Det här med att gå och lägga sig klockan två. Det är ju fint om man får sova på morgonen.


Jag inser nu att tre av fem statusuppdateringar komponerats under inflytande av alkohol. Och nej, det säger inte särskilt mycket om vem jag är. Men hoppas det var underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar