måndag 7 december 2009

Nu startar jag mitt eget jeansmärke SkaBo

Det rör sig om helt vanliga jeans, men med den betydande skillnaden att de tillverkas i Skaraborg.

Jag vet att det är kontroversiellt. Men jag vill belysa ett problem som ofta sopas under mattan.

LO ryter till och menar att ingen vet vad som händer i Skaraborg. Vi kan inte garantera att jeansen tillverkas på ett sjyst sätt eftersom vi saknar insyn i området. Invånarna styrs av Bert Karlssons järngrepp och är indoktrinerade att tro på semlans överlägsna sammansättning och dansband som den högsta formen av kultur.

Men LO har fel. Trots likheterna med de graciösa kattdjuren.

Genom mitt projekt har jag kommit i kontakt med både makthavare och arbetare. Jag har fått insyn i det mystiska område som ligger mellan Skara och Vara och Lidköping. Och jag blir mer och mer säker på, att kritiken, ja, den handlar om något helt annat.

LO skiter egentligen i arbetsvillkor. De bryr sig inte om kultur.
Det här handlar om hat. Hat mot små, tjocka gubbar och dialekter som omöjliggör en seriös diskussion.

1 kommentar: