onsdag 3 februari 2010

En Wikipediartikel om dagen.

Jag påbörjade ett projekt för ett par veckor sedan. Det går ut på att läsa en Wikipediartikel om dagen. För mig är det snabbt sätt att varje dag lära mig något nytt - eller friska upp minnet. Jag följer inte någon genomtänkt plan eller struktur, utan läser helt enkelt om lite allt möjligt. Under projektets två första veckor har jag till exempel läst om Tycho Brahe, Tjetjenien, Mongolväldet och svarta hål.

Återstår att se hur mycket som fastnat om ett år.

3 kommentarer:

  1. Skulle vara kul att ta ett långt snack om den gyldene horden någon gång. Ett av mina favoritämnen!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett lysande förslag. Jag tar gärna en sittning för att fördjupa mig i ämnet.

    SvaraRadera
  3. Vore en grym app i webläsaren: en slumpvis wikipediaartikel om dagen.

    SvaraRadera