tisdag 23 februari 2010

Kreativ svacka.

Under en månads tid eller så har jag sportat en inte så klädsam, grå mössa. Den har liksom bara suttit där och varit grå och trist och tråkig. Ibland har jag försökt slita av den. Men det har känts så kallt att jag tvingats trycka dit den igen. Långt ned över öronen.

Kanske borde jag bara trotsa vargavintern? Kasta skiten i närmsta container? För det finns ingen egentlig anledning att bära detta magistralt oestetiska och sartorialt svåra plagg. Ibland måste man frysa lite. Våga visa skallbenet.

1 kommentar:

  1. Oh, känner igen mig. Vi har alla varit där. Kasta mössan. Köp ett nytt magasin, ladda ner en ny podcast, välj 'fel film' vid nästa biobesök och engagera dig i den, ta en ny väg till jobbet, försök att misslyckas. Förenklat: gör något annorlunda.

    SvaraRadera