torsdag 1 april 2010

Det handlar om kompromisser

Eller stress. Men jag hinner fan inte skriva någonting om det där jag sagt att jag ska skriva om; småstadsreklam, populärkultur, storstadsreklam, sprit och sport. Ingen tid. Bara jobb. Och trötthet. Och bitterhet. För mitt, redan ansträngda, geni har fått sig några törnar. Jag skapar nämligen, ganska ofta, reklamlösningar som jag – faktiskt – kan känna mig stolt över. Problemet är att de sällan blir verklighet. Utan istället kompromisser. Det gillar jag inte.

Eller så är jag bara kass på att sälja in mina idéer. Och det är ju lite oroväckande. Skulle man kunna säga.

1 kommentar:

  1. Mm, det låter ju lite jobbigt, just när man jobbar med reklam. Men å andra sidan är ju den svåraste produkten att sälja just en själv; det man vill och det man kan. Att sälja andra är mycket lättare.

    Kanske skulle testa meditation för att motverka stressen? Det är najs.

    SvaraRadera