fredag 20 november 2009

The pissed off gene

För någon dag sedan ursäktade jag mitt gnällande.
Jag tar tillbaka det. Per omgående.

När jag, lite skamset, förklarade mitt gnäll med viljan att nå längre, ambitionen att alltid göra bra, visste jag precis vad jag menade.
Men Hugh MacLeod gör det begripligt på en helt annan nivå.

I boken Ignore everybody skriver Hugh:

Human beings have this thing called "The pissed of gene".
It's that bit of our psyche that makes us utterly dissatisfied with our lot, no matter how kindly Fortune smiles upon us.
It's there for a reason. Back in our early caveman days, being pissed off made us more likely to get off our butts, get out of the cave and into the tundra hunting wolly mammoth, so we'd have something to eat for supper.

It's a survival mechanism. Damn useful then, damn useful now.

It's this same Pissed Off Gene that makes us want to create anything in the first place.


Således tänker jag forsätta gnälla, fortsätta hungra. Det hoppas jag ni också gör. Och köp boken Ignore Everybody om ni vill läsa 49 nyktra tips om kreativitet.

1 kommentar:

  1. fyfan vad kasst inlägg! gör om gör rätt!!

    neh, skämtåsido. var bara tvungen att dra till med gnäll. härligt, adlrig mer ska jag se ner på mitt gnällande.

    /j-dawg

    SvaraRadera